Teknoloji

İnternetten ikinci el otomobil satışları yüzde 28 arttı

Indicata’nın ikinci el online pazar raporundan derlediği verilere göre, Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında 2023 yılı Mart ayında 360 bin 458 adet bireysel araç ilanı yayınlandı. Geçen yıl mart ayına göre ilan sayısı yüzde 7 arttı.

İlanı verilen araçların yüzde 53’ü satıldı. Böylece 2023 Mart ayında bir önceki yılın Mart ayına göre yüzde 28 artışla 189 bin 643 adet satıldı.

Satışlarda otomobillerin payı yüzde 81, hafif ticari araçların payı ise yüzde 19 olarak belirlendi.
Mart ayında satışlar Şubat ayına göre yüzde 50 artarken, 2023 Ocak-Mart toplamında bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlar yüzde 36 arttı.

Fiyatlar yüzde 4,3 arttı

İkinci el internet pazarında en çok satış yapan ilk 32 markanın 253 modelinin 2 bin 23 çeşidinin 2010-2022 model yıllarında 123 bin 663 reklamın fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre perakende 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında mart ayında fiyatlar bire bir arttı. Bir önceki aya göre yüzde 4,3 arttığı görüldü.

İkinci el elektrikli otomobil satışı 592 adete ulaştı

Türkiye 2. el online binek ve hafif ticari pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, Mart 2023’te en yüksek payı 118 bin 175 adetlik satışla dizel otomobiller aldı.

Dizel otomobilleri 63 bin 288 adet satışla akaryakıtlı otomobiller ve 4 bin 102 adet ile otogazlı otomobiller izledi. Hibrit otomobil satışı 3 bin 486 adet, ikinci el elektrikli otomobil satışı ise 592 adet oldu. Geçen yıl mart ayında 379 adet ikinci el elektrikli otomobil satıldı.

Ayrıca geçen ay satılan binek otomobillerin yüzde 41’ini C segmenti araçlar oluşturdu. Geçen yılın aynı dönemine göre B-SUV segment araç satışlarının toplam binek araç içindeki payının yüzde 4, D-SUV segmentinin payının ise yüzde 9 arttığı belirlendi.

haber-seyhan.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu