Yaşam

FRANSIZ LUXURIOUS GRUPTAN SÜRPRİZ “VALENTINO” ADIMI

Fransız lüks şirketler grubu Kering, Katarlı yatırım fonu Mayhoola ile daha geniş bir stratejik ortaklık kapsamında Valentino’nun %30 hissesini satın aldığını duyurdu. 1,7 milyar avroluk hamle, Kering’in yıldız markası Gucci için bir büyüme stratejisi belirlemeye çalıştığı bir zamanda geldi.

Kering ve Valentino, yaptıkları ortak açıklamada, Kering’in 2028 yılına kadar Valentino’nun sermayesinin %100’ünü satın alma opsiyonuna sahip olduğunu söylediler; Mayhoola’nın Kering’e hissedar olma ihtimalinin yüksek olduğunu belirtti. Kering ayrıca Valentino’da yönetim kurulunu temsil edecek.

Bu satın alma, CEO Marco Bizzarri ve kreatif direktör Alessandro Michele’nin Gucci’den ayrılmasını takip ediyor. Gucci, yeni kurumsal ve yaratıcı liderlik kurmaya çalışırken ikinci çeyrek satışlarında kötü performans gösterdi. Kering CEO’su François-Henri Pinault, özellikle Gucci’de amaçlarının ve potansiyellerinin altında olduklarını belirterek bunu doğruladı.

Valentino, 2012’den beri Mayhoola’nın bir parçası; o sırada Katarlı yatırım grubu Valentino SpA’yı ve M Missoni lisansını 858 milyon dolara satın almıştı (Mayhoola ayrıca Balmain ve Pal Zileri’nin de sahibidir).

Bu satın almanın ardından 2020 yılından bu yana Valentino’nun CEO’su olan Jacopo Venturini görevine devam edecek. Basın açıklamasında, her iki şirket de bu yöneticinin moda rezidansını küresel ölçekte yükseltme çalışmalarını övdü. Valentino’nun satışları 2022’de %10 artışla 1,42 milyar Euro’ya ulaştı.

Kering Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su François-Henri Pinault, Valentino’nun Mayhoola’nın mülkiyetindeki gelişiminden etkilendiğini ve Mayhoola’nın Valentino’nun incelik ve zarafetle eşanlamlı benzersiz İtalyan moda evinin geliştirilmesi için ortak olarak Kering’i seçtiğini söyledi. Bundan çok mutlu olduğunu söyledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu