Deprem Bölgelerindeki Çocukların Eğitiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Eğitim Reformu Girişimi Eğitim Gözlemevi Koordinatörü Burcu Meltem Arık, “Deprem bölgesindeki çocuklarda ciddi bir travma yaşanıyor. Çocuklar eşitsiz koşullar altında eğitimlerine devam ederken, çevrelerindeki yıkım ve travmalarla da baş ediyorlar. Son derece ciddi” Travmaya duyarlı planlama yapmak kritik önem taşıyor. Birden fazla sınıfta ders 40 dakika süremez. Çocuklar “Odakları, tetikleyicileri ve algıları değişti. Sınav sistemi üzerinde baskı olan bir ülkede bu bölgeye daha adil yaklaşabilmek için bölgenin hassasiyetini de dikkate almamız gerekiyor. Çok zor şartlarda mesleklerini yapmaya çalışan öğretmenlerin barınma ve ulaşım sorunlarının kıymetini bilmek gerekiyor” dedi.
Gazeteci Semra Topçu’nun YouTube kanalında yayınlanan “Yaşasın Çocuklar” programının “Çocuğun yeri okuldur” temalı üçüncü bölümüne konuk olan Arık, deprem bölgesine özel önem verilmesi gerektiğini belirtti. Deprem bölgesinde saha çalışması yapan Burcu Meltem Arık, şunları söyledi:
“Beslenme, ısınma ve eğitime erişim konularında kamu iradesinin ve belediyelerin paydaşlarıyla birlikte çalışmak gerekiyor. Deprem bölgesinde çocuklarda ciddi bir travma var. Çocuklar eşitsiz koşullar altında eğitimlerine devam ederken, Çevrelerindeki yıkım ve travmayla birlikte Travmaya duyarlı planlama yapmak son derece kritik. Birçok sınıfta ders 40 dakika sürüyor. Süremez. Çocukların odak noktaları, tetikleyicileri ve algıları değişti. Sınav sistemi üzerinde baskı olan bir ülkede Bu bölgeye daha adil yaklaşabilmek için bölgenin hassasiyetini dikkate almamız gerekiyor.Çok zor şartlarda görev yapmaya çalışan öğretmenlerin barınma ve ulaşım sorunlarına değer vermek gerekiyor.Sınıflar kalabalıklaştı, eğitim sadece dershanelerde yapılıyor. bazı yerlerde “Küçük çocuklar için kullanılan ulaşım sistemi onların yaşlarına ve gelişimlerine uygun değil.”
“EĞİTİM BÜTÇESİNİN ARTMASI GEREKİYOR”
Okuldan atılan çocukları kazanmak için neler yapılması gerektiğini anlatan Arık, “Eğitim bütçesinin artırılması gerekiyor. Bu çok açık ama eğitim konularının analizi eğitime ayrılan bütçeyle sınırlı değil.” Bunun eğitim hakkını etkilediğini de sözlerine ekledi.
Arık, toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin derslerin müfredattan kaldırıldığını söyledi.
Ayrıca, kızların eğitim oranındaki azalmaya karşı önlemler alması gerektiğini vurguladı ve yerel fikirlerin okulunda yerel özelliklerin ve hassasiyetlerin dikkate alınması gerektiğini hatırlattı, çünkü yerel fikir liderleri ve yerel yetkililer tarafından desteklenen projeler başarılı olmuştur. geçmiş. Arık, “‘Hadi Kızlar Okula’ gibi başarılı projelere ihtiyaç var, kızların okula dönmesi için bunun gibi farklı projelere ihtiyaç var.”
SEMRA TOPÇU: “ANAYALİZ HAK OLAN EĞİTİM, SİVİL TOPLUMA VEYA ÖZEL OKULLARA DEVREDİLEMEZ”
Gazeteci Semra Topçu da, “Anayasal bir hak olan eğitim sivil topluma veya özel okullara devredilemez. Eşit ve ücretsiz verilmesi gerekir. Ama devlet asli görevi olan eğitimden çekilmekle övünüyor,” dedi. ve bu işi sivil topluma bırakıyorum.”
MENEKÇE TOKYAY: “NİTE EĞİTİM VERMEYE YÖNELİK FİKRİ GEÇMİŞİMİZ GÜÇLÜ”
Programda gazeteci-çocuk hakları uzmanı Dr. Menekşe Tokyay da Birleşmiş Milletler’in bu yıl 2030 yılına kadar belirlediği sürdürülebilir kalkınma hedeflerinden birinin kaliteli eğitim olduğunu hatırlattı. Tokyay, “BM, yaşam boyu eğitim de dahil olmak üzere erişilebilir ve nitelikli eğitimi yaygınlaştırmayı hedefliyor. Biz Köy Enstitüleri gibi köklü bir eğitim tecrübesinden gelen bir ülkeyiz, nitelikli eğitim verecek güçlü bir entelektüel altyapıya sahibiz.”